Jak sklepy w centrach handlowych mogą przyciągnąć nowych klientów?

Jak sklepy w centrach handlowych mogą przyciągnąć nowych klientów?

Nowoczesne centra handlowe to ogromna przestrzeń, wypełniona różnorodnymi sklepami. Oferowane w nich produkty często konkurują z tymi w sąsiednim sklepie. Jak więc sprawić, by klient wszedł akurat do tego konkretnego?

Jesteś w centrum handlowym i szukasz np. prezentu na Walentynki dla swojej ukochanej. Chcesz kupić jej wymarzoną złotą zawieszkę w kształcie serduszka, która idealnie wpisuje się w idee tego jedynego dnia w roku. Mijasz jeden sklep z biżuterią, drugi, trzeci, czwarty. Przy piątym popadasz w zwątpienie. Który masz wybrać, by dokonać udanego zakupu? Może lepiej było skorzystać z oferty internetowej tych wyrobów? Jednak wybrałeś sklep stacjonarny, bo w nim możesz przekonać się, jaki jest faktyczny wygląd tej biżuterii, staranność jego wykończenia, a nawet poprosić o specjalne jej opakowanie, w związku z wyjątkową okolicznością. Nie spodziewałeś się jednak, że tak dużo ofert sklepowych zaskoczy Cię i postawi w sytuacji, jaką jest konieczność podjęcia decyzji, co do sklepu, który najbardziej przekona Cię do dokonania w nim zakupu.

Na co powinieneś więc zwrócić uwagę przed podjęciem decyzji? Duże znaczenie ma właściwie zaaranżowana przestrzeń sklepowa. Powinieneś czuć się w niej komfortowo i mieć swobodny dostęp wzrokowy do wystawionej w witrynach wyrobów. Istotne są czytelne ceny. Oczywiście zawsze można zapytać o nie obsługę klienta, ale wygodniej jest móc je samemu odczytać. Przy tworzeniu przyjaznej dla klienta przestrzeni w sklepie, zawsze trzeba zaczynać od poznania jego potrzeb. Klient musi czuć się nieskrępowany, ponieważ chce mieć czas na dokładne obejrzenie wyrobu i podjęcie decyzji zakupowej. Dlatego wymagane jest również dobre, ale nie rażące wzroku oświetlenie, a także funkcjonalny sposób eksponowania wyrobów.

Jak wybrać właściwy sklep w centrum handlowym, by dokonać w nim zakupu?

W dużych centrach handlowych na ogół jest wiele sklepów z podobnym asortymentem. Dlatego istotne jest to, co przykuwa uwagę klienta, gdy wchodzi do centrum handlowego i musi wybrać sklep, w którym dokona zakupu. Co przekonuje go do skorzystania z jego oferty?

Na pewno w pierwszym momencie jest to witryna sklepu. Wiele firm dąży do pełnej transparentności sprzedaży i wyznaje zasadę dostępu wzrokowego do wnętrza sklepu, dlatego witryny są w pełni przeszklone. Jednak bardzo istotna jest możliwość pokazania w nich najlepszych wyrobów z oferty, w sposób, który będzie przykuwał uwagę klientów i zachęcał ich do wejścia do sklepu. To, co ich skłoni do tego, to również obietnica specjalnych promocji czy rabatów, odpowiednio wyeksponowana w witrynie. Warto pamiętać także o tym, że witryna musi zachwycać swoją wyjątkową estetyką. Oferowane wyroby muszą stanowić część kompozycji. Witryna nie może być nimi przeładowana. Nie może się na niej za dużo dziać.

Firmy korzystają z reguły z usług specjalistów od tworzenia eleganckiego wystroju zarówno wnętrza sklepu, jak i jego witryn. Sklep stacjonarny powinien działać na zmysły klienta. W przeciwieństwie do sklepów internetowych, może oddziaływać nie tylko na wzrok, ale również na słuch, gdy w tle zakupów rozbrzmiewa przyjemna dla uszu muzyka, a nawet na węch, jeśli w powietrzu unosi się subtelny zapach perfum. To wszystko sprawia, że klient chętnie dokonuje zakupów i wraca po kolejne.

Sklepy w centrach handlowych konkurują o klienta, dlatego używają różnych środków, by zdobyć jego uwagę. Warto o tym pamiętać, wybierając się do nich na zakupy. W galeriach na tzw. wysepkach lub w lokalach mogą znajdować się również stoiska sportowe lub nawet partnerskie danego klubu. Warto się tam zatrzymać i dowiedzieć więcej na temat Lebull opinie – nowego gracza na rynku.

Podobne wpisy